Technologia żywności w naszej szkole
Kategorie :
Dziś miały miejsce ostatnie zajęcia w ramach projektu 'Wiem co jem’. Tym razem uczniowie klasy VI badali poziom glukozy w różnych owocach i warzywach. Młodzi badacze wykorzystywali specjalne paski badające stężenie cukru prostego w badanych roztworach. Próbami badawczymi był ogórek, pomarańcza, cytryna, jabłko, pomidor oraz banan. Jak się okazało, najwięcej glukozy jest w pomarańczy i bananie, natomiast najmniej w cytrynie i ogórku. Przy okazji p. Kaczyńska opowiedziała młodym i kreatywnym biologom jak ważna jest funkcja glukozy we krwi i gdzie gromadzony jest jej nadmiar.
Zwieńczeniem projektu 'Wiem co jem’ było przygotowanie no kole przyrodniczym 'kulek mocy’, które przygotowane były z produktów spożywczych, posiadających tylko dobroczynny wpływ na zdrowie człowieka. Wykorzystano olej kokosowy, migdały, wiórki kokosowe, orzechy włoskie, żurawinę i nerkowce. Kulki mocy okazały się pyszną przekąską, która daje siłę, energię, a przy tym posiadają wiele cennych substancji, które z takim zapałem były badane i opisywane w ostatnich tygodniach, przez naszych, młodych technologów żywności.
Zwieńczeniem projektu 'Wiem co jem’ było przygotowanie no kole przyrodniczym 'kulek mocy’, które przygotowane były z produktów spożywczych, posiadających tylko dobroczynny wpływ na zdrowie człowieka. Wykorzystano olej kokosowy, migdały, wiórki kokosowe, orzechy włoskie, żurawinę i nerkowce. Kulki mocy okazały się pyszną przekąską, która daje siłę, energię, a przy tym posiadają wiele cennych substancji, które z takim zapałem były badane i opisywane w ostatnich tygodniach, przez naszych, młodych technologów żywności.
[Best_Wordpress_Gallery id=”32″ gal_title=”technologie_20″]